View Single Post
Sitat av BoinTjau
Har selv gått på skogmo i fjor, og et par år tidligere.

Skogmo er en stor og god skole i Skien, En av de beste jeg har gått på, og det har alltid vært mye stoff på den skolen, Jeg ser ikke på det som noe problem.

Det er ikke til å stikke under en stol at det er mye dop i Skien og Porsgrunn, det flyter over alt. Og det er jo da selvfølgelig mye dop på en av Skiens største Vgs.

Tiltaket om urinprøver har alltid eksistert på skogmo, I fjor ble lærerne sendt på kurs i en uke, mens elevene fikk fri. Da ble lærerne kurset i hvordan de skulle se på elever om de evt hadde ruset seg.

Helsesøster på skolen urintester nok ett 100talls elever hvert år.

Starter man på skogmo vgs får man ett langt skriv med regler som man må samtykke å skrive under på. Gjør man ikke det får man ikke lov å gå på skolen.

Grunnen til at elever testes hyppig er pga bruk av særlig farlige redskaper og maskiner i undervisningen. Det er jo først og fremst en yrkesskole.
Det har vært en del ulykker på verkstedene til skogmo vgs gjennom årene, Og det er nok nettopp det som er grunnen til at rektor gjør som han gjør.

Det er vel kanskje værdt å nevne at %andelen på elever som dumper og dukker opp år etter år er rimelig stor, jeg er selv en av dem hehe.

Men skogmo er ikke skogmo uten dop, Det er det som er så bra med skogmo, det er ett miljø for en hver smak der.

Rektoren er for øvrig en veldig snill og kul person som ser veldig stort på ting, han er ikke så prektig og streng som han gir utrykk for. Tvert i mot.
Vis hele sitatet...
Du sier det er bra med dop på skolen, som har farlige redskaper? Hvordan kan du si dette?

Vil si det er ganske ille når du omtaler en skole, som som oftest er en offentlig tjeneste, for en skole som "Trenger" dop, for hvis ikke ville det ikke vært den samme gode gamle skogmo? Dette er da ikke bra, at elevene går rundt berusa når de driver med farlige redskaper?