View Single Post
Sitat av xtapolapocetl
Hva er best for deg? En politistat hvor alle er trygge men ingen frie, eller et samfunn uten mistenkeliggjøring, hvor alle har rett til å gjøre seg sine egne erfaringer og prøve og feile på egenhånd?
Vis hele sitatet...
jeg er enig i at folk skal feile og finne ut av ting på egenhånd, men jeg synes det er trist at det skal gå på bekostning av noen mennesker LIV. Man har ett liv, og jeg synes det er for ille at det skal ødelegges av stoffer.

Sitat av mentalmelt
Det er ikke snakk om urintesting av én person, men om hva vi skal tollerere av kontoll og overtramp over befolkningens personlige frihet og selvrespekt.

For det første, dette er Norge, ikke USA, og vi skal ikke måtte tollerere å bli kontrollert og truet av de menneskene som er våre veiledere og mentorer uten en forbanna god grunn. Og for det andre så er ikke alle som driver med rusmidler ute på kjøret som du selv sier, og selv om enkelte mennesker unektelig trenger hjelp, så ikke det god nok grunn til å mistenkeliggjøre og nedverdige uskyldige individer på den måten.

Eller kanskje vi like godt skal ta blodprøver av alle som går med saggebuker også, bare for å være på den sikre siden?

Hvilket samfunn vi skal måtte leve med i fremtiden formes blant annet av hva slags kontrollformer vi velger å godta i dag, og slike tiltak som dette er etter min mening langt over streken.
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke si at jeg blir nedverdiget om jeg tar en urinprøve. Det er bare å gjøre det.

Og hvem har sagt at man blir mistenkt bare man har saggebukse? De fleste veit vel at det er flere enn bare de med saggebukser som har prøvd/driver med dop. Det er flere "upper class" folk jeg kjenner som har sagt at de har prøvd hasj, og jeg regner med at skolen er såppas objektiv at de kun tar de som de har mistanke for å ta. Jeg mener som nevnt over, at om man kommer med blodskutte øyer osv, så har de faktisk en grunn til å ta en test.

Og hvorfor har de fleste her antatt at de kun går etter dem med saggebukser? Kanskje jeg skal lese artikkelen igjen, men jeg fant ingen beskrivelse av hva dem gikk etter i den artikkelen.