View Single Post
Sitat av Xasma
En ting, til dere som er litt "jeg vil bare at skattepengene skal brukes til samfunnet beste" osv..

Jeg bare lurer... Hva er best for dere, og resten av forumet her?.. At en person blir tatt i en kontroll på skolen, og at de får hjelp til å slutte med dop/slutter med det frivillig. Eller at han/hun blir avhengig og ødelegger livet sitt totalt?.. Dette skjer nok med få av de som prøver/har brukt dop, men ett liv ødelagt er ett for mye. Og om jeg må bli litt baksnakket for å redde livet til en person, så vær så god. Uansett, hvem bryr seg om baksnakking?.. Hva skal dere med venner som baksnakker? Og hvorfor engang gidde å bruke energi på at folk dømmer deg før de kjenner deg?

edit: tatt på skolen isteden for av politiet såklart! Ødelegger jo en god del å ha et rulleblad.
Vis hele sitatet...
Det er ikke snakk om urintesting av én person, men om hva vi skal tollerere av kontoll og overtramp over befolkningens personlige frihet og selvrespekt.

For det første, dette er Norge, ikke USA, og vi skal ikke måtte tollerere å bli kontrollert og truet av de menneskene som er våre veiledere og mentorer uten en forbanna god grunn. Og for det andre så er ikke alle som driver med rusmidler ute på kjøret som du selv sier, og selv om enkelte mennesker unektelig trenger hjelp, så ikke det god nok grunn til å mistenkeliggjøre og nedverdige uskyldige individer på den måten.

Eller kanskje vi like godt skal ta blodprøver av alle som går med saggebuker også, bare for å være på den sikre siden?

Hvilket samfunn vi skal måtte leve med i fremtiden formes blant annet av hva slags kontrollformer vi velger å godta i dag, og slike tiltak som dette er etter min mening langt over streken.

PS:
Dette føles kankje ikke så viktig for deg, men når man har opplevd å bli tråkket på av myndigheter eller andre autoritære instanser fordi man er eller ser litt annerledes ut, så vil jeg påstå at man får et annet og litt mer reflektert syn på saken.
Sist endret av mentalmelt; 15. august 2008 kl. 01:05.