View Single Post
Sitat av nilsern
Rettighetene sine? Hva med retten til å drive en rusfri skole? Nå må dere tenke dere om og lese artikkelen ordentlig før dere kritiserer skolens løsning på problemer. Har selv gått på en skole med mye dop i omløp, og hadde uten tvil takket ja til et tilbud fra skolen som holder meg utenfor politiets register.
Vis hele sitatet...
Hva med retten man har til en utdannelse? Det er forståelig at man vil ha et rusfritt miljø, men dette er å bevege seg langt over streken: Det er muligens snakk om mange som kun røyker i helger, eller ferier, etc., uten å i det hele tatt ha vært på skolen i ruset tilstand.

Hva skjedde med uskyldig til det motsatte er bevist?

Sitat av nilsern
Det er da ærlig talt bedre at eleven får mulighet til å avlegge urinprøve og unngå videre straffeforfølgelse enn at politiet blir blandet inn med en gang?
Vis hele sitatet...
Mulighet, ja. Men ikke denne typen utpressing.

Sitat av nilsern
Selvfølgelig har skolen lov til å sette spørsmålstegn når elever kommer inn i klasserommet med blodsprengte øyne gang etter gang midt på vinteren! Det er faktisk sånn at adferd ofte blir annerledes når en person er rusa, og dette er merkbart. Lærere må få lov til å sette spørsmålstegn ved dette. Hva tror dere hadde skjedd om dere kom drita på arbeidsplassen dere jobber på? Mener dere at arbeidsgiveren deres ikke hadde hatt rett til å konfrontere dere med dette?
Vis hele sitatet...
Da har man en sensasjonell mulighet til å rapportere dette til politiet, uten å mistenkeliggjøre hundrevis av uskyldige elever.

Sitat av nilsern
Hengt ut som narkovrak? Det er alltid en tykk vegg mellom de som liker dop og de som ikke liker dop. Driver du med dop henger du *les som regel* mest med andre som driver med dop og de som driter i at du driver med dop. De som driver med dop bryr seg ikke om hva du gjør, og de som driter i at du driver med dop, vel.. de driter i at du driver med dop. Hvis du ruser deg på skolen ser jeg ikke helt problematikken med "ÅÅÅNEEEI! Andre kan finne ut at jeg tar narkotika!". Du går jo rundt foran nesen deres og er rusa uansett. Jeg vet personlig mye om denne mentaliteten fra da jeg gikk på VGS.
Vis hele sitatet...
Av de i min omgangskrets, så er det et visst antall som regelmessig bruker narkotika. Jeg gjør det ikke, ei heller 90% av de andre som de aktuelle personene har i sin omgangskrets. De bruker det simpelthen for å slappe av, og kose seg, istedet for alkohol. mange av disse gjør det bra / har gjort det bra på skolen, og du ville ikke ant det om ingen fortalte deg det.

De "verste" tilfellene er åpenbare, og kan enkelt formidles til politiet.

Sitat av nilsern
Hva er det egentlig dere mener? At det er bedre at elevene blir sendt rett til onkel blå, enn at de får en mulighet til å skjærpe seg uten bøter og prikk på rullebladet?
Vis hele sitatet...
Forutsatt at det går utover lærere og/ eller andre elever: Ja.

Sitat av minigolf
Hvor er gode gamle Elevorganisasjonen når man trenger de? Regner med de reagerer ganske sterkt på dette.
Vis hele sitatet...
Sitat av VG
- Dette høres helt sykt ut. Jeg tror mange elever kan oppleve det som svært ubehagelig at noen ser på at de urinerer. Dette må det bli en umiddelbar stopp på. Vi kommer til å følge opp saken, sier Håvard Vederhus, leder av Elevorganisasjonen.
Vis hele sitatet...
Det sto i artikkelen.