View Single Post
Neutral Good
Mith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xasma
2. Ja, det er en lov, men dette var for å gjøre det LOVLIG for at skolen skal teste dem. Har man skrevet under har man gitt sitt samtykke til å ta en doping test om det skulle være mistanke.
Vis hele sitatet...
Dette er en helt vanlig offentlig skole. Jeg mener en slik avgjørelse som rektor har tatt her er langt over det han har lov til. Han kan ikke nekte elever som ikke følger hans regler, som i dette tilfellet strider med norsk lov, utdannelse. Det ligger i kortene at det kommer til å bli sanksjoner mot de som blir tatt og da i form av feks. utvisning. Hvordan har de tenkt å holde politiet unna hvis de skulle ta noen med urintestene sine? Lærere har såvidt jeg vet meldeplikt "om forhold som er bekymringsfulle rundt barn/unge."
Sitat av Xasma
3. De sa ifølge VG ihvertfall (troverdig, hva?) at de hadde prøvd å kontakte politiet mange ganger, men at de ofte ikke kunne, og dermed er det til liten hjelp.
Vis hele sitatet...
Det får skolen ta med politikerne siden det er rivende likegyldig for denne saken. Selv om man ikke får hjelp av politiet betyr det ikke at man kan begynne å jakte på kriminelle selv.
Sitat av Xasma
4. Jeg er enig i at det er tøysete bruk av skattepenger, og dermed ENDA mer tøysete at dem skal drive med dop, for det er jo det som starter det hele.
Vis hele sitatet...
Det er også irrelevant hva du mener er tøysete eller ikke. Skattepenger som fordeles til skoler skal brukes til elevenes beste, ikke lovbrudd.
Sitat av Xasma
5. Jeg ville ikke si man blir uthengt og lignende bare man tar en urinprøve. Det er som å si at man blir uthengt som en nymfoman tøs bare man tar en klamydia test.
Vis hele sitatet...
Det er det nok flere som har blitt også. Akkurat som om mange blir uthengt som homo fordi man har rosa genser og bruker litt sminke.
Sist endret av Mith; 14. august 2008 kl. 13:49.