View Single Post
Rettighetene sine? Hva med retten til å drive en rusfri skole? Nå må dere tenke dere om og lese artikkelen ordentlig før dere kritiserer skolens løsning på problemer. Har selv gått på en skole med mye dop i omløp, og hadde uten tvil takket ja til et tilbud fra skolen som holder meg utenfor politiets register. Det er da ærlig talt bedre at eleven får mulighet til å avlegge urinprøve og unngå videre straffeforfølgelse enn at politiet blir blandet inn med en gang?

Selvfølgelig har skolen lov til å sette spørsmålstegn når elever kommer inn i klasserommet med blodsprengte øyne gang etter gang midt på vinteren! Det er faktisk sånn at adferd ofte blir annerledes når en person er rusa, og dette er merkbart. Lærere må få lov til å sette spørsmålstegn ved dette. Hva tror dere hadde skjedd om dere kom drita på arbeidsplassen dere jobber på? Mener dere at arbeidsgiveren deres ikke hadde hatt rett til å konfrontere dere med dette?

Hengt ut som narkovrak? Det er alltid en tykk vegg mellom de som liker dop og de som ikke liker dop. Driver du med dop henger du *les som regel* mest med andre som driver med dop og de som driter i at du driver med dop. De som driver med dop bryr seg ikke om hva du gjør, og de som driter i at du driver med dop, vel.. de driter i at du driver med dop. Hvis du ruser deg på skolen ser jeg ikke helt problematikken med "ÅÅÅNEEEI! Andre kan finne ut at jeg tar narkotika!". Du går jo rundt foran nesen deres og er rusa uansett. Jeg vet personlig mye om denne mentaliteten fra da jeg gikk på VGS.

Eneste problematikken jeg finner med skolens løsning er at folk som driver med dop utenfor skoletiden kan bli stilt i en uheldig situasjon, men dette syns jeg er et SVÆRT lite minus:P

Hva er det egentlig dere mener? At det er bedre at elevene blir sendt rett til onkel blå, enn at de får en mulighet til å skjærpe seg uten bøter og prikk på rullebladet? Eller mener dere at skolen rett og slett ikke skal få lov til å sette spørsmålstegn ved noe av det elevene fåretar seg? Det siste blir vel det man kaller anarki, om jeg ikke tar helt feil?