View Single Post
Neutral Good
Mith's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xasma
Og om de faktisk går etter stereotyper vet jo vi fint lite om. Og hvis du bare "antar" det, så lager du igjen stereotyper om at skolen bare tar noen mennesker, og dermed er du ikke bedre selv.

Forøvrig synes jeg dette er helt ok. Dog, jeg skulle gjerne sett at de på et vis kunne fått alle elevene som startet der til å skrive under på at de ikke skal være borti dop, og at hvis de er mistenkt for det, så skal de ta en urinprøve.

Og hvem har sagt at dette må ende med uthenging osv..? Det er jo bare å sørge for at det skjer utenfor skoletiden, og så må personen selv dekke det til.. Men hvis man ikke har gjort noe galt, så er det jo bare å gi dem en prøve og smile. Da har man bevist at man er uskyldig og man har fått dem til å sløse tid fordi dem anklaga deg for ting du ikke har gjort. Personlig hadde jeg nektet for at politiet skulle bli innblanda, slik at de hadde bare sløst enda mer tid. Det er meg da.
Vis hele sitatet...
For det første; Det er helt riv ruskende galt at lovlydige mennesker må bevise at man følger loven.
For det andre; Det ikke nødvendig med en avtale der det står at man ikke skal være borti dop, vi har en lov som gjør det straffbart.
For det tredje; Har man misstenker man noen for ulovligheter skal man gå til politiet, ikke starte etterforskning selv.
For det fjerde; At offentlige instanser sløser bort tiden på tull er kanskje ikke noe problem for deg, men jeg ser helst at skattepengene mine går til lærere istedet for urinprøver til elever.
For det femte; Ser du ikke problematikken i at elever blir utpekt som dophoder av skolen for så å måtte bevise at de ikke er det?