View Single Post
Sitat av drittunge
Alle skole-pcer er kjipe.

Nå har det blitt sånn i Lillehammer at alle skal ha lik PC og blir tvunget til å betale 800kr to ganger i året. Det er heller ikke lov å kjøpe egen, for det skal være likt. Kjett.
Vet ikke om det er sånn andre steder, men skulle ikke forundre meg. Bor jo tross alt i norge, så vi har jo ikke råd til noe særlig.

Idiotisk spør du meg, og pcene er dritt-pcer som de har kjøpt opp i hopetall mange måneder tidligere.
Det er kommunen som bestemmer, og de er som gamle folk.
Billigst er best. Uansett.
Vis hele sitatet...
Tvunget? :S Så vidt jeg vet kan de ikke tvinge deg til å bruke deres pc. Du har rett til å bruke din egen private PC, så lenge den møter skolens krav(nødvendige programmer), og så lenge allt er lovlig(ouch...). Jeg ser heller ikke hvordan de får til at like skole pc'er øker produktiviteten...

Det med at vi bor i Norge, og ikke har råd til noe spess, kommer vel av Statens forkjærligeht for høye avgifter....(vel, nå er vi verdens rikeste land, regnet etter størrelse/verdier)

Er enig med deg i at de som bestemmer i komunen er gamle folk. De lever fortsatt på 90-tallet. Tydeligvis ha de ikke skjønt at det er det finansielle som gjelder i dag, da billigere produkt betyr billigere råstoff, noe som igjen betyr dårlig kvalitet(skjønt, ikke på alle, men på mange.)




Sitter nå på skole-laptopen min, som jeg motok i fjor. AMD/Ati boks, 2GB RAM, AMD Turion64 X2 1.8GHz(TL56), Ati X1250/X1270(Vista og XP rapporterer ulikt :S), 80GB harddisk.
Holder til å dra Crysis på 8FPS i vista og 12FPS i XP

Angående kravene på vår skole? IT-duden vår er ganske grønn/likegyldig, og bryr seg egentlig ikke om hva du har på PC'en, så lenge vi kan koble oss til serveren, og skrive dokumenter i M$ format(slik at det er kompitabelt med ders systemer). Alt i alt ganske greit. Lovlig med privat PC og da, men da må man skaffe alt av programmer selv.