Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av nidhogg
Si meg, hvis man lar planta gro og gro, hvor stor kan den bli? Hva skjer hvis vi ikke høster budsa? Blir de bare større og større? Hva skjer hvis vi IKKE høster planta?
Vis hele sitatet...
Hannplanten(e) vil blomstre automatisk etter en en viss tid, jeg mener det er mellom 3-6 måneder avhengig av strain. Derfor vil hannplanten sjeldent bli større en ca 2-3,5 meter i høyde og ca. 50- 200cm i bredde avhengig av strain. Etter at hannplanten(e) har sluppet sin pollen vil de visne og dø.(Inne og ute.) Eller eventuelt fryse i hjel.(Ute.)

Hunnplanten er mer levedyktig, her er det slik at de vil selvfølgelig blomstre automatisk ute grunnet lys og temperatur, men inne vil man kunne forlenge livet til planten(e) en god stund. Inne og under kontrolerte forhold kan man gjøre endel, men om du setter planten(e) i blomst vil den avhengig av strain gjøre seg ferdig på 2-6 måneder. Derimot om du ikke blomstrer den, altså gir den minimum 18 timer lys vil hunnplanten(e) kunne holde i mange år, nøyaktig hvor lenge vet jeg ikke. Her aner jeg ikke hvor stor du kan gjøre den, men vil tippe 2-4 meter høyde og sikkert 1-3 meter i bredde avhengig av strain, om ikke mer..