View Single Post
Jeg hadde satt meg ned og lest et par måneder før jeg hadde eksperimentert med potensielt farlige planter som valmue. Frøene tror jeg uansett du ikke får noen effekt av, plant frøene og les hva du skal gjøre med dem mens de vokser . Les, les, les, les. Det er ingen snarveier her. Lær deg å skille mellom seriøs informasjon og hva folk mener. Les på tradisjonell/historisk bruk, moderne forskning, psykonauters erfaringer og ellers alt du kommer over. Kanskje blir du skuffet først fordi det er vanskelig å finne entydige svar på viktige spørsmål, men etter hvert vil du prise din lykkestjerne for at du tok deg tid til å sette deg grundig inn i temaet. FØR du puttet i deg noe

Det er mange meninger ute og går, og å stole blindt på andre mennesker kan faktisk koste deg livet. Begynn med små doser uansett hva du hører er trygt. Om du vil bli kjent med en plante, har du vel tenkt å gjøre det flere ganger? Da er det ikke så viktig om første erfaringen ikke sender deg ut av Melkeveien og inn i en annen galakse. Det viktige er at du er i stand til å prøve en gang til, kanskje med høyere dose.

Ett tips er å søke på torrentsider. Det er flere gode samlinger av pdf'er med tonnevis av info (men vær kildekritisk! selv om noen har klart å lage en pdf, betyr ikke det...). Wikipedia er ikke godt nok. Et annet moment til frustrasjon er at en god del planter hypes opp. Jeg har brukt prikkperikum i årevis som medisin, ikke som rusmiddel. Selv har jeg aldri merket noen annen effekt enn medisinsk - men det betyr ikke at det ikke finnes. Det er mange teknikker ute å går for å utvinne virkestoffer fra planter for å få mer potente materialer å jobbe med.

Og kjøp deg en identifikasjonsbok for planter. Det vokser masse rart i norsk natur du kan få et kick av