Tråd: Groguide
View Single Post
Sitat av LoveToGrow
Vanlig tid er ca 10 til 21 dager før stikling vil ha røtter. Du kan helt trygt løfte opp planten din=) Det som er viktig er at det er totalt mørkt under resten av tiden. Hvorfor? Jo fordi lys + vann = alger ,og alger legger seg rundt røttene og blokkerer dens muligheter til å ta opp noe som helst.


Her beklager jeg å måtte komme med en skuffende nyhet=/ Når en plante har fått hannpodder eller blitt en hermafrodit, er det litt mer som har skjedd enn at det har "dukket opp noen hannpodder".

Det har skjedd en genetisk forandring i kromosonene og cellene til planten og uansett hvor mange plasser du fjerne disse poddene vil de komme tilbake. Selvfølgelig fordi det er blitt en del av cellene som planten produserer.

Hermafrodit er typisk førstegangsfeil og skjer som regel kun den ene gangen, fordi de neste gangene vil du være totalt paranoid og tenke på alt tusen ganger=)

Håper du får til hydro, husk man må ha hydro næring om dette skal gå bra=)
Vis hele sitatet...
Ok Både gode og dårlige nyheter her ja.. Men ok da fjerner jeg den også
Ja akkurat , har blitt paranoid på det der allerede, Har rydda å rensa begge rommene. Lagt plast presenning over hele gulvet i tre-rommet mitt. så tørre planker å evt fuktighet i gulvet ikke forstyrrer..... Bedre luft. Og lås på døra, som aldri skal åpnes i mørketiden Gir meg ikke før jeg har klart det her

Men ALL respekt til LoveToGrow og alle andre som kommer med smarte tips å innlegg her. Har lest mye bøker, å surfa nettet i mange mange mange mange titalls timer. Men det meste jeg kan har jeg lært av dere her spesiellt LoveToGrow TAKK

Og næringen jeg har er en 5 liter med Florabloom. Den er til alle stadier. Frø å stiklinger, vegetativt stadium, blomstring, å morplanter. De bruker samme næring , men forskjellige mengder.

Merket er GHE

Plante rommene mine ligger nå på rundt 33 grader ! Det er vanskelig å få det kaldt når det er varmt ute Har bra luftinntak å uttak. Men er det noen 'kjerringråd' for dette ? Prøvde å kjøle ned en 10 liters bøtte med vann til is, knuste isen utover gulvet i rommet. Men det hjalp ikke noen ting... Aircontition er for dyrt, og vanskelig og sette opp her. Er det noen slags andre 'kjølevifter' ? Eller kanksje det funker om jeg tar 100 kjøle elementer rundt i rommet , fester de på vifta kanskje ?

i det ene rommet har jeg på 4 stk 400w lamper. og en 250w metal halide..de blir jo ganske varme....