View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av |d13m0b
På hvilken måte er et 2d-spill mer modulært enn hvilket som helst spill eller applikasjon? Den egenskapen kommer ut i fra en strukturert og gjennomtenkt planlegging, og ikke hvorvidt det er et 2d- eller 3d-spill. At noe er 2d er heller ingen garanti for at noe er lite avansert, 3d-programmering er ikke så fordømt vanskelig som folk vil ha det til. Skjønt, ville muligens ikke satt en totalt nybegynner inn i det heller, men poenget mitt står fortsatt.

Edit: Nå som jeg først er inne på spill og 2d. Hva med noe så klassisk som en remake av Breakout? Her er mulighetene mange muligheter. Våpen, fysikkendringer, levels (og editor), highscores, effekter og mye moro. En 2d-versjon av dette, med 3d-modeller kunne sikkert vært en interessant vinkling.
Vis hele sitatet...
Tenkte mer på et 2d-plattformspill, type tidlig rayman, mario elns. Jeg har liten erfaring med utvikling av spill, men for meg ser det ut som om 2d-spill er veldig modulære.

Breakout høres ut som en bra idé. Jeg tror ikke det vil være så vanskelig å lage en leveleditor heller. Her kan folk som liker å holde på med design brukes (oldskool og "vanlig" design?). Musikk (kunne velge forskjellig musikk?), osv.