Tråd: Kristendom...
View Single Post
Her er det fullt liv ser jeg...
Kommer rett fra juleball, med alt formye mat i magen og litt for lite søvn.

ayabra: Å bli født inn i kirken er etter min mening ikke sundt. Om man skal være kristen så skal det være et valg man tar, helt personlig og utifra tanker man selv har gjort seg opp om teamet. En "kristen" som blir født og oppvokst i en statskirke, vil ikke ha et personlig forhold til det og vil i ungdomstiden freake helt ut pga at de har Jesus langt opp i halsen. (Nå er det ikke sånn i ALLE tilfeller, men det skjer ofte) Når du bare sklir inn i miljøet uten å ha valgt det selv og tenkt igjennom ting, det er bare helt tåpelig. Det gir ingen overgivelse til det du tror på, men bare en haug med regler og bud som du egentlig ikke har det minst lyst til å følge...

skrevet av Dekilaz
Hva er poenget med å avsky visse typer mennesker dersom kristendommen legger såpass stor vekt på nestekjærlighet?
Vis hele sitatet...
Hvem har sakt at vi avskyr folk som er homofile?
En ting er å være uenig i en handling, en annen ting er å avsky et menneske! Jeg kunne sikkert blitt kammerat med en som var homofil selv om det kanskje hadde blitt litt unaturlig innimellom.

For å si det sånn. Hardbarka muslimer og innbitte kristne er ikke de som pleier å bli perlevenner, sånn til vanlig. Dette kommer av at begge parter har et livssyn som kræsjer rimelig greit med hverandre. De kan nesten ikke prate om noe før de havner opp i diskusjon om rett og galt. Kan trekke paraleller til kristne og homofile. Et ganske viktig syn på livet er forskjellig hos begge parter. Det er kanskje litt vanskelig å bli bestekompis med en som har et helt annet syn på sex, parforhold og sånt... plutselig begynner den ene og flørte, og den andre som er kristen liker vel kanskje ikke det så bra...

Kristne hater ikke Muslimer, men er ikke enig i alt det som de praktiserer og tror på. Det er forskjell på å hate og å være uenig i ting.

...Og i en familie tror jeg også at begge kjønn spiller en viktig rolle. En mor kan ikke dekke alle de tingene en far kan dekke og omvendt. Har gode venner som har vokst opp i familier hvor foreldrene har skilt seg og de sitter igjen med bare en av foreldrene. Jenter som vokser opp uten en far søker ofte, i ganske tidelig alder, etter noen som kan fylle den plassen. Roter veldig lett med gutter, og leter etter en trygghet som bare en far kan gi. Ganske tragisk med tanke på hvor mange skillsmisser det er i dag.

Tror et homofilt par kunne klart å gitt et barn en relativt god oppvekst, men noe ville alikavel vært veldig galt. ...Har enda ikke hørt om en dyrerase av samme kjønn som "adopterer" unger...for å trekke det ned på det nivået

Jeg er ihvertfall glad for at mamma og pappa finnes i min familie. Ikke Pappa og Pappa2...

Men nå må jeg tenke på å få meg litt søvn...