View Single Post
Liten anbefaling til de som har lyst til å kose seg med en liten joint og pils i hyggelige omgivesler.

I Januar 2007 innførte Nederland et forbud mot Alkolhol servering der de solgte Canabis. Coffeeshopsa kunne da velge om de ville forsette å selge Canabis eller Alkohol. Litt kjapp hoderegning sier vel de aller fleste at 99% av coffeshoopsa valgte å fortsette med Canabis, da du bokstavelig talt vasser i steder der de har alkoholservering.

Kashmir Lounge valgte å løse dette problemet på en kreativ måte, de kjøpte likegodt coffeeshopen rett over gaten, og flyttet canabisutsalget over til det nye stedet mens de beholdt ølserveringen i de opprinnelige lokalene. Det geniale her er da selvfølgelig at du kan røyke jonas der det nå kun er ølservering.

Den orginale Loungen er rett og slett et helt genialt sted, med "typisk" opiumsbar look, dvs: alle flater er fylt med puter der du kan ligge å chille med pils og jonas men du nyter nydelig elektronika, eller hva som måtte passe deg å spørre etter i baren.

Basert på egne erfaringer er dette en av de beste coffeshoopsa i Amsterdam, og det gjør selvfølgelig ikke noe at både pot og hasj er av ypperste klasse.

Stedsansen min er alltid litt på tur når jeg er i Amsterdam, men jeg vil anta at det ikke er så mye mer en 15minutters gange fra Central Station. De som ikke har med seg innfødte kan ta trikk 17 fra CS til Kinkerstraat og gå ca 1min til JP Heijenstraat.

9/10