View Single Post
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Carlo
Politiet har ikke lov til å gi strafferabatt bare fordi en "samarbeider" med de. Politiet har strengt talt ingenting med å sette straffen i det hele tatt så å si noe annet er bare teit.
Vis hele sitatet...
Du har krav på strafferabatt om du hjelper politiet i å fullføre saken - hvorvidt denne rabatten er av noe betydning kan dog diskuteres.

Til trådstarter, desverre dreit du godt på leggen da du innrømmet alt før du hadde konsulert en advokat. Det er ingen som kan kreve at du skal svare i et avhør.

Kisen over meg har tydeligvis ikke forstått det er og veeeldig naiv. Man bør ha en god advokat som kan få frem de "gode" momentene ved saken - for dette er noe aktoratet ikke vil legge noen helst vekt på, bortsett fra at du eventuelt var samarbeidsvillig. La oss si det slik; aktoratet ville hatt deg inne for livstid og forsvareren vil frikjenne deg. Dommeren ender somregel opp på en fin middelvei.

Sitat av Trakasert
begynner bli dritt lei politiet nå. var og spurte om mobilen min idag også. men neida den var ikke ferdig, "når er den ferdig da?" nei det vet vi ingenting om desverre.

ringte så advokaten min og spurte om han hadde fått papirene fra politiet her. men nei det hadde han ikke og det kunne ta en stund (hva er vanlig tid på noe slikt hvis noen vet?)

konklusjon. ikke kommet noe nærmere løsning på noen måter og taper x antall tusen pga jeg ikke har min mobil (har emailen etc til firmaet og kundelister der..)
Vis hele sitatet...
Be advokaten sende inn begjær om frigivelse av mobilen din eller krav om kompensasjon for tapt fortjeneste. Legg gjerne med en fylding (litt overdrevet) liste over gjøremål du "må få gjort", og hva dette vil koste deg. Dette vil speede opp alt veldig mye, og du vil mest sannsynlig kunne hente telefonen din noen dager senere.
Sist endret av Deezire; 9. april 2008 kl. 00:20.