View Single Post
Sitat av Volch0k
Jeg mener ikke det. Men jeg mener fortsatt at bot imot dette er tull. Poenget mitt er at fordi de er mindre oppmerksomme, og det er større sjans for at en ulykke sjer, kan man ikke gi bot.
Vis hele sitatet...
Kritikken min var ikke direkte rettet mot deg, jeg respekterer at du har et annet syn på saken, samtidig som jeg ser at du er oppegående nok til å se problemet her. Om dette er riktig fremgangsmåte eller ikke, kan jo selvfølgelig diskuteres. Og vi vil ha mange her inne med ulike syn, det ser jeg også.

Det jeg blir irritert over er slike kommentarer som dette:

Sitat av Usikkertja
Man skal ikke trenge forvarsel på et overgangsfelt. Det er enkelt og greit til for at mennesker som går, skal kunne krysse en vei uten fare for kjøretøy. Enkelt og greit.....
HVORFOR skal vi da betale bot for og snakke i telefon på vei over et overgangsfelt?

Hvordan blir dette overgangerens feil?
Vis hele sitatet...
Måten du utrykker deg på er jo helt på tryne, du som har lært "trafikkregler" i barnehagen bør jo også ha lært at trafikken slettes ikke er noe trygt sted. Stikk motsatt, det er vel så og si der det skjer flest ulykker i hele verden. Hvordan du kan sitte å holde på rettighetene dine så sterk klarer jeg ikke se. Alle bør være med å skape trafikken tryggere, også du som en myk trafikkant, (mennesker osv).

Dersom du blir kjørt over av en bil er det tross alt bare du som blir hardt skadet fysisk sett. Hvem sin feil det er egentlig lite relevant, siden en ulykke som har skjedd, ikke blir kansellert selvom billisten har skylden.