View Single Post
Vil ikke blande meg inn i Carlo og KAuno's battle her, men av egen erfaring har jeg et par ting og si.

Har selv fått huset ransakt uten ransakelsesordre, og alt det de raska med seg var ugyldig som bevis. (det var riktig nok advokat som fikk henlagt bevis)

Jeg snakka også for mye første gang jeg var under avhør, og da jeg senere fikk advokat, gikk jeg tilbake på forklaringen og avga ny forklaring. Påsto at jeg hadde blitt ledet av politet under avhør.

Det kreves ransakelses ordre for EDB for å kunne skumme gjennom tlfen din, synes jeg å huske å ha blitt fortalt. Hvis dette er tilfelle er vel tlfen din beslaglagt uten grunnlag, og det som eventuelt finnes på er ikke brukbart som bevis.

Er desverre ingen paragraf-rytter, men med hjelp av god(e) advokat(er) har jeg aldri blitt tatt for noenting. Mitt råd er å få deg en advokat med en jævla gang. Få innsyn i sakspapirene, så vil sannsynligvis advokat luke ut det som finnes av feiltrinn og overtramp. Deretter vil dette bli ugyliggjort ifh til evt. rettsak. (Ting blir som oftest bare henlagt)

Edit: oops, så ikke at det var to sider på tråden. Fint at du har fått deg advokatbistand. Ting ordner seg for flinke gutter skal du se..
Sist endret av 4321; 3. april 2008 kl. 20:35.