View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Jeg har ofte tenkt på denne samme greia, og jeg er selv et rimelig frisinnet menneske, rent seksuellt sett...

Samtidig tar jeg meg selv i å tenke på sexleketøy på menn som noe "stusselig og ekkelt", og her er grunnene til at jeg tror at jeg selv - og flere med meg - umiddelbart oppfatter dette som noe negativt:

- Menn er jegere (i hvert fall i følge mitt eget og andre, tilsvarende sjåvinistiske menns syn), og skal nedlegge en kvinne. Et sexleketøy representerer at du ikke er i stand til denne akten (for hvem ville vel foretrekke en gummi-mus om du kunne velge en kvinne?) - og et sexleketøy for en mann representerer i så måte et nederlag for den aktuelle personens manndom. Dette tror jeg er den viktigste grunnen til at "vi" oppfatter sex-leketøy for menn som noe negativt, uten at jeg tror at så mange av oss har tenkt igjennom dette aspektet før. En kvinne har ikke samme genetiske programmering til å "nedlegge" en mann, og rammes således ikke av samme tankegang. Jeg sier ikke at tankegangen nødvendigvis er "riktig" (ingenting er mer "riktig" enn noe annet), bare at dette er en sannsynlig forklaring.

- Videre en dildo en ganske "tekkelig" affære. Den går inn og ut, og kan skylles ren etterpå. Men snakker vi om f.eks en gummi-mus, så vil den bli fyllt opp av væsker, den må skrubbes og kommer sikkert til å lukte vondt etterpå. Samtidig kan den aldri bli noe annet enn en dårlig etterligning av noe fantastisk vakkert; og ingen setter vel pris på en dårlig, illeluktende kopi? For meg er det noe direkte ekkelt ved en gummi-mus.

- I tillegg til dette finnes det noen få andre sex-leketøy for menn, primært ting som går opp i rumpa. Jeg tror at for mange menn, meg selv inkludert, så er dette negativt av primært to ting: Den viktigste grunnen tror jeg er den instinktive oppfattelsen av Mannen som "penetrereren" - og buttseks er i strid med dette. Den sekundære grunnen tror jeg er (den imaginære) forbindelsen dette har til homofil sex, som ikke alle er direkte keene på.

Jeg noterer meg at en kvinne sier at:
Den manglende kunnskapen om sexleker for menn og rompefobien blant menn som denne tråden har avdekket synes jeg faktisk er direkte trist.
Vis hele sitatet...
og
Et g-punkt er et g-punkt, uansett om det ligger i rompa eller i panna spør du meg.
Vis hele sitatet...
Dette syntes jeg vitner om grov naivitet og en litt arrogant holdning, fordi i så måte kan man også sidestille "voldtekt med frivillig samleie" - fordi begge er jo uansett sex.

Seksuell nytelse baserer seg ikke bare på fysisk nytelse, men like så mye (eller mer) på psykisk nytelse - og jeg ser på avholdelse og distansjon fra mannlig penetrering som noe helt legitimt og "lovlig". Det må på en måte være opp til mannen selv å avgjøre om han liker eller ikke, og om han ikke liker dette, så er det ikke "trist" på noen måte - på samme måte som det ikke er trist at en kvinne ikke liker voldtekt, bare fordi det er sex.
Sist endret av Stormen; 31. mars 2008 kl. 18:30.