View Single Post
Sitat av Lulz
Rødfluesopp... Går ikke ann å ta feil... Finner dem om høsten i bjørke skoger, enger, osv... Den er sånn passe giftig, så ikke ta for store doser. Noen biter er vel nok?

Andre typer fluesopper er enten ekstremt giftig, eller er rett og slett spiselig, så jeg tror rødfluesopp er det eneste du kan ruse deg på som jeg vet om

Bare hold deg unna Hvit og Grønn Fluesopp, og hold deg til den røde sorten. Om du aldri har sett en slik, så bare Google.

En hel jævla sopp? Det her er ikke fleinsopp...
Vis hele sitatet...
Rød fluesopp finner du ikke i enger, den vokser kun i symbiose med enkelte typer trær (blant andre bjørk og eik). Den er giftig, ja, men giftstoffene omformes til rusgivende stoffer når den tørkes. Det er flere Amanitaer som er rusgivende, blant annet Panterfluesopp (Amanita pantherina). MEN - disse er vanskeligere å identifisere enn den røde fluesoppen, og det er mye mindre pålitelig informasjon tilgjengelig. Forvekslingsarter inkluderer dødelig giftige sopper. Jeg anbefaler å droppe disse før man er godt kjent med sopp generelt og rød fluesopp spesielt.

Dette er ganske enkel info å få tak i, vil tro det ligger endel her på nff også. Eneste grunnen til at jeg presiserer her er at jeg ikke liker villedende info om giftig sopp

Angående dosering, er det veldig vanskelig. I større grad enn flein er potensforskjell fra sted til sted og sopp til sopp et problem. Dette kan helt enkelt skyldes at ved flein spiser man så mange sopp at noe av potensforskjellen blir visket ut. Til sommeren skal jeg sortere fluesoppen jeg finner etter kvalitet, slik at jeg kan lage sprit etc av den mindre potente soppen og heller bruke de flotteste eksemplarene til te og røyking.

"En hel jævla sopp" - he he, det er litt freaky, ja. I går delte jeg og Tartzan to King Kong jointer med bare fluesopp (og peppermynte for smakens skyld), og vi spiste en god del i tillegg. Dette var low-grade sopp, plukket selv i høst. Effektene var bra, ikke psykedeliske, men noe midt mellom weed og kokain. Var røykinga som virket best. Vi slang på en helt middels joint med hasj, og *paooww*... Positive synergieffekter mellom fluesopp og cannabis kan bekreftes