View Single Post
Hei. Jeg ble igår den 27mars hentet av uniformert politi på min arbeidsplass.Dette var helt uten forvarsel eller forsøk på og bli kontaktet av politiet.Dette var veldig ubehagelig/flaut da jeg jobber på et butikksenter og alle butikkene i nærheten så meg bli eskortert ut av politiet. Jeg ble ikke opplyst om hva saken dreide seg om i bilen på vei til politistasjonen men de tok mine husnøkler og mobiltelefon. De sa ifra at de skulle ta en titt inne hos meg og gå igjennom telefonen min.Jeg fikk aldri se noe ransakelsesordre. Etter og ha ventet ca 30minutter på ventecelle ble jeg kalt inn i avhør(samtidig foregikk ransakning hjemme hos meg) Der ble jeg kjent med hva jeg var siktet for og det var inførsel av diverse stereoider(ca1000tabletter og 3ampuller a10ml) og 500blåvalium som ble stoppet i tollen på vei til meg,altså aldri i min besittelse. Dette forklarte jeg at var til eget bruk og ikke vidresalg. Dette ble raskt gått igjennom og jeg erkjente straffeskyld da jeg erkjente og ha bestilte steroidene men ikke blåvalium.(politimannen som holdt avhøret viste ikke om steroider var lovlig og eie/Bruke eller ikke)
Jeg innrømmet også i avhøret og ha testet pot og kokain ved en tidligere anledning.

Hjemme hos meg ble det imens gjort store beslag av ting som ikke har noen relevans for saken. Som feks varelager til et enkeltmannsforetak jeg driver. (Klokker og noe smykker +firma kapital) Selv om jeg har papirer på alt dette og forklarte at jeg var avhengig av og ha varene. Det ble også beslaglagt 12kartonger utenlandsk røyk,ca 3liter 96% hjemmebrent,en liten pepperspray,en såkalt "stun gun",ca 280piller clenbuterol,0.2-0.3gram salvia,diverse ubrukt brukerutstyr for steroider og en startpistol. Mye av dette kom også opp under avhøret og jeg inrømmet at jeg eide disse tingene og erkjente straffeskyld for de tingene som var straffbart.
De fant vistnok også "rester" av mariuana og et par sms på min mobil fra folk som spurte om jeg "viste om noe grønnt eller brunt"
Jeg innrømte også og ha solgt noen piller clenbuterol til en venn av meg for null profitt (også noe de fant ut fra en sms)
De mente også og kunne bevise at jeg drev vidresalg av sigarettene. Men jeg forklarte at det har kun vært noen venner av meg som har betalt samme som jeg gjorde,altså ingen profitt.
Jeg spurte om liste over alle beslag men det hadde jeg ikke krav på fikk jeg beskjed om. Så spurte jeg om kopi av avhør eller annen dokumentasjon det fikk jeg ikke. Jeg fikk heller aldri se tollens dokumentasjon på beslaget Jeg fikk altså ikke vite alt de tok eller se en ransakelsesordre De beholdt også min mobiltelefon selv om jeg forklarte at jeg har endel viktige ting iforhold til firmaets drift der. Men den fikk jeg ikke tilbake og de er i besittelse av den enda. Jeg føler altså at politiet ikke helt har gjort jobben sin og holder meg "utenfor" etterforskingen for mye da jeg ikke får vite noe som helst.

Jeg lurer da rettogslett på hva gjør jeg? hva slags straff kan det være snakk om her?
er aldri tidligere dømt for noe lignende (har kun en traffiksak på rullebladet mitt)
Burde jeg snarest mulig kontakte advokat og få "proff" hjelp eller burde jeg bare vente og se? er en smule nervøs for at saken her går skikkelig til helvette for meg.