View Single Post
Jeg vet at det foregår mye unødvendig blandt de religiøse fanatikerne i verden, men dette syns jeg er et godt nok tegn på å gå hardt mot de ekstremistene som setter religiøse synspunkter forran menneskerettighetene, eller det jeg vil kalle en eller flere handliger av sunn fornuft.

menneskerettighetene, for de som ikke vet, er rettigheter som sier hva mennesker har rett til eller ikke. Mennesker har til eks. rett til medisinsk behandlig.


Etter at jeg leste denne nyheten på db.no og jeg kjenner adrenalinet koker inni meg.

Datteren hadde ikke vært hos lege siden hun var tre år gammel.

Jeg skjønner ikke at rettsvesenet ikke slår til og gjør noe når de vet at noe er feil, som i denne situasjonen. Jeg skjønner ikke at en 3djepart kan stå på sidelinjen og vite at noen er såpass overtroende at de er villige til å la darwins-lov slå til bare fordi de skal motbevise at det finnes en gud - noe de forlengst burde ha innsett at det ikke gjør.

En religion, slik jeg ser det, er en alternativ måte å gi mennesker en lykke på om de ikke finner den selv. Et alternativt svar på spørmål vi har, der hvor evolusjon er tatt vekk fra kartet og erstattet med et fiktivt vesen som bevist skulle ha satt ut to perfekte svar på kronidioter av mennesket; Adam og Eva - som igjen var de 2 første menneskene og opprinnelsen på menneskeheten ? HELLO WORLD, skal vi liksom stamme fra disse 2 ? No way. Evolusjon, jeg sier ikke mer på den.


Leilani Neumann sier at hun og hennes mann ikke er redde for etterforskningen fordi «våre liv ligger i Guds hender. Vi gjorde ikke noe kriminelt. Vi vet vi gjorde det beste for vår datter.»

Jeg vil si jeg kunne levd livet alene til døden hadde tatt meg, innesperret i kasjotten, om jeg hadde fått byttet det mot religionens eksistense. Nesten så jeg kan si, på grunnlag av slike mennesker, at jeg skammes av å være et individ av denne såkalte smarte rasen selv.

Edit: Ordfeil; "menneskerettighetene" ikke "personvernloven" *skriver i sinne*
Sist endret av dosky; 29. mars 2008 kl. 01:33.