View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du er endelig ute med noe nytt

Denne sangen hadde et visst åpent preg over seg, jeg får landskapsbilder i hodet når jeg hører på den: Reisemusikk, spesiellt kjøre bil/tog/buss.

Til dere andre vil jeg si at dette er et eksempel på Less is more: Sangen har et komplett lydbilde, den har et driv som gjør at man bare har lyst å ha en loop av sangen på repeat i timesvis for min del.

Det minner meg om tidene jeg bare hørte på paul van dyk når vi kjørte bil til sunnmøre (50mil).. vakkert landskap og vakker musikk.

Igjen håper jeg det beviser dere andre som lager musikk her, at man ikke trenger overskarpe snares, publikums jubling i bakgrunnen eller sukkersøte happy leadsynther som til og med får rosa til å virke maskulint, for å lage noe digg.

litt kjedelig i lengden kansje siden du spiller det samme om og om igjenn, det blir litt for ensformig da.
Vis hele sitatet...
Det er her vi er ganske uenige, trance har fått navnet sitt rett å slett for de repeterende melodiene og rythmene, de driver deg videre. Og det er det en god trance sang skal ha, et godt driv i bunnen for å lede folket som hører på musikken til en slags transe lignende ekstase, jeg blir faktisk irritert over "trance" sanger som har for mye variasjon i seg, man rekker ikke å gli inn i den transe tilstanden før sangen skifter form.

Et eksempel: http://www.youtube.com/watch?v=o3VtUUgPhlA Er originalen, men alle disse bensinstasjons dj´ene har ødelagt sangen med for mye variasjon, jeg kan høre på originalen i timesvis.
Sist endret av Dodecha; 27. mars 2008 kl. 18:14.