View Single Post
Sitat av Elefanten
Jeg tror de har helt rett i at vi mennesker har mye mindre innvirkning på global oppvarming enn vi tror. Det har alltid vært store variasjoner i Co2 i atmosfæren, og en stadig mer utbredt teori om hvorfor dinosaurene døde er at det rett og slett ble for mye.

At vi skal betale for en trussel som ikke er bevist engang er akkurat like døvt som at vi skal betale ekstra avgift for snus enda de ikkehar nok dokumentasjon til skrive det er helsefarlig.

edit, klumsete
Vis hele sitatet...
Så du mener at dyrelivet startet helt på nytt da etter at det ikke var nok oksygen, eller døde de av varme? for som vi alle vet trenger alt levende oksygen for å leve, og jeg tror ikke kloden hadde rukket å bygge seg opp igjen på under 150 millioner år.


Og til det andre poenget ditt. Grunnen til at vi setter kvoter på CO2 er for å kunne senke utslippene i hele verden. Man betaler rett og slett for å få lov til å slippe ut en gass vi allerede har mer en nok av, og som ødelegger atmosfæren vår. Og jeg skal trekke fram noe naturfagslæreren min sa. De forskerene som sier at vi ikke har noe å si på CO2 utslippene på jorda, er som oftest de som arbeier for de som faktisk slipper ut mye CO2. Vil tro det er et flertal mennesker som tror på global oppvarming enn de som ikke tror på det. Det virker litt som om du tror at vi betaler litt penger i dag, så er hele verden fin i morra, men det vi gjør i dag vil først kunne merkes om 10-20 år da vi har barn som vi gjerne vil skal ha en fin oppvekst. Nå orker jeg ikke å skrive mer
Sist endret av Meeger; 23. februar 2008 kl. 19:14.