View Single Post
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av pilleknaskern
Jeg er av den sjenerte typen, men må alltid dirre med beina, sitter ikke så mye i ro egentlig, fikler alltid med noe, vet ikke hva konsentrasjon er og mister fokus lett. På skole er jeg inne i timen bare halvparten av det jeg egentlig skal ca. Kan det være ADD eller noe sånn? Det blir egentlig bare værre :P
Vis hele sitatet...
Det er umulig for oss å svare på hvilken diagnose du har eller ikke desverre.
Ikker for å virke harsh, men hvis du har lest alle postene i tilegg interisert deg litt for tema. Hvorfor ikke da søke opp info om symptomer og div annet materiale som finnes på Norsk, på det vide internet?

Mulig jeg er utrolig pirkete. Men for å svare på spørsmålet ditt.

Ettersom jeg eller noen andre her såvidt jeg vet ikke er leger her på forumet, kan vi aldri gi deg noe diagnose, desverre.
Når det er sagt, er det en god del reasearch jeg synest du bør gjøre før du tenker på å poste det i rusforumet.

Uansett kan jeg kort forklare at du må prøve å tenke deg hvordan du var som barn. Selv om jeg ikke vet din alder.
Jeg var hyperaktiv, rastløs og hadde dårlig konsetrasjon. Noe som gjorde at jeg skjeldent bra på skolen etter 3. klasse. (sånn bortsett fra det absolutte som måtte gjøres).
Forstod aldri det som jeg skulle leses "i lese leksene", for det gikk inn ène øye og ut i masse tanker.
Jeg klarte heller aldri sitte i ro på stolen i klasserommet, og var alltid han som ikke klarte å rekke opp hånden, sitte i ro, la vær å komentere og lo av andre.
Selv om jeg aldri var dirkete plagsom, stygg mot andre. Var jeg kanskje bare der ting skjedde og evt. hadde tendenser til mobbing.
Dette med "bare å se på" synest jeg er like viktig som mobbing generelt, og noe jeg angrer på at jeg tok del i en gang for mange mange år siden.

I tilegg var jeg beste kompis med en klassekamerat som hadde "10" ganger mer ADHD enn meg da. Slik at jeg kom i en slags grå sone. Den tiden jeg gikk på skolen, var det kun de ytterst ekstreme som fikk ekstra tilbud i fag o.l. Noe PPT Tjenestenn sier de er flau over.
*Jeg var en liten klovn som bare fulgte meg igjen hele skole gangen så og si, før jeg reiste i militæret.*
Jeg har alltid hatt problemer med å plukke på ting. Jeg plukker på alt, nøkler, penger, korker, ligther, whatever bare noe å plukke på. Dirring i beina har jeg alltid slitt med og er noe som bare er meg.
Jeg var også alltid en person som fikk skylden for alt som skjedde, nettop fordi jeg 95% av gangene alltid havnet på feil tid til feil sted. Dette er noe som har forfulgt meg hele livet, og er sinnsykt irriterende.
Dette med å ikke klare å ha orden på ting er også en ulempe.

Men alt dette er _meg_. Du må komme deg til legen. Om du føler at du har ADHD eller en lignende diagnose, så be fastlegen om en time. Han er pliktig til å henvise deg til en nevropsykriatisk klinikk. Som sagt i tidligere oppe i tråden. Dette tar tid. Er du motivert nok, har du mange muligheter og aha opplevelser i vente.
Sist endret av spQ; 20. februar 2008 kl. 23:02. Grunn: ble skrevet på fylla. Måtte lage avsnitt og rette de styggeste skrivefeilene.