View Single Post
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
656
Artig forslag Alcazalamander, men jeg klarer ikke å ta deg seriøst, desverre.
Du sier at man skal sette opp alt som kan være skadelig, opp i pris?
Ja da er det jaggu meg mye som skulle vært sinnsvakt dyrt.

Snus, Røyk og alkohol har en minimumsaldersgrense på 18 år. Når man er 18 år så er man myndig. Denne aldersgrensen er satt, for at man skal kunne være moden nok til å ta en beslutning. skal jeg kjøpe meg den snusboksen,røykpakka eller den six packen med øl. Når man er så gammel så klarer man å ta ansvar for egne handlinger og beslutninger om hva som er rett og galt, skadelig og ikke skadelig for kroppen sin.

Grunnen til at noen røyker og snuser kan sees i sammenheng med at de ble tilbudt da de var yngre, da det var tøfft å gå med en stor prell under leppa eller ta seg en røyk med de eldre i vennegjengen.

Etterhvert som man snuser/røyker (mer og mer) så blir man avhengig. Det er ikke så lett å slutte.
Men det rettferdiggjør heller ikke det faktum at politikerne setter snusen opp i pris.

skal forbrukerne bli straffa så hardt på pengepungen fordi de er blitt avhengige.

Det er mye som er skadelig, og jeg skal være den første til å innrømme at jeg er avhengig, og at det ikke er så lett å slutte. Men den prisøkningen som nå har kommet fører ikke til at jeg slutter.

Folk er gamle nok til å ta vare på seg selv, og er man 18, så skal f##n ikke en fjortiss komme her og si at jeg (vi) ikke skal få kunne nyte snus.

Det ble litt langt, men jeg ble litt engasjert