View Single Post
Hvis det er DET du har prøvd å si hyys, så er det noe helt annet, og noe jeg til dels kan være enig i, ihvertfall på den måten at det burde være noe enten alle eller ingen MÅTTE gjøre.

En ting som faktisk irriterer meg veldig med sivilforsvaret, ihvertfall sånn det var når jeg ble kalt inn, er at de
a) ikke betaler husleie/renter som millitæret/siviltjenesten gjør, til tross for at de betaler like dårlig, og tilogmed typisk kommer i en fase av livet da en større andel av folk vil ha mer økonomiske forpliktelser, enn når man er yngre og skal ha sivil/mil. tjeneste. De baserer seg på at arbeidsgiveren skal betale mens man er inne også. Får man ikke lønn de tre ukene, så er det mange som sliter.
og
b) ikke tar hensyn til om folk har vært inne i mil./siviltjeneste i et år, eller om folk ikke har vært inne i det hele tatt. I dag hadde det vært så utrolig enkelt å ta inn de som "ikke har gjort nytte for seg allerede", og latt de som allerede har brukt et år til "fellesskapet" slippe.

Jeg sa veldig klart fra om dette når jeg først kom inn på kurset... men siste dagen ble jeg allikevel dratt fram spesielt fordi de mente de aldri hadde hatt noen der som hadde vært så negative til å begynne med, men allikevel hadde gjort en så bra innsats... Jævler. Hvordan skal jeg klare å fortsette å være negativ til dem når de gjør sånt?

For å prøve å avslutte med en litt positiv tone her, så vil jeg gjerne gjenta det jeg sa til å begynne med:
Enten du tar sivil eller millitærtjeneste, eller du prøver å slippe helt - så gjør en innsats. Du får garantert mer ut av det da (i tilfelle slippe helt: kanskje du faktisk slipper helt, i stedet for å få noe møkkatjeneste et eller annet sted (rævtørker på gamlehjem eller snømåker i bannak) fordi du ikke klarte å overbevise "dem")
Sist endret av atomet; 23. januar 2008 kl. 21:05.