View Single Post
Sitat av Cikey
Jeg skulle like å se deg utdype hvordan Staffs fremtreden i media vil hjelpe hans klient...

Personlig vil jeg tro at Staffs forsøk på å fremme sin personlige agenda i stor grad skader hans klient. Når denne såkallte "lommemannen" skal stå for en jury hvordan vil han tjene på at denne juryen missliker, og kanskje hater advokaten hans. Hvordan skal det påvirke straffeutmålingen i positiv grad? Om noe så sørger Staff for at rettsaken vil bli enda mer partisk og forhåndsdømmende enn den ville være om han holdt kjeft!

Staff har lenge hatt en agenda for å endre synet på seksuelt missbruk av mindreårige i dette landet og han benytter sjansen så ofte han får den til å fremme sin agenda. Fint for Staff, men en katastrofe for klienten hans.
Vis hele sitatet...
Det er ditt syn. Som du nevner er det ikke første gang han har vært ute i hardt vær i sine uttalelser i media. Han har blitt klaget inn for advokatforeningens etiske utvalg flere ganger. Blant annet har han ment at mødre bør onanere sine egne sønner, og han har utdypt fortvilelse over at en klient ikke klarte å ta sitt eget liv. Begge gangene har han derimot ikke fått straff for noe av dette, så lista for hva man kan mene ligger himmelhøyt over det han har kommet med i media de siste dagene!

Jeg siterer VG`s bokanmelder som anmeldte boka om Tor Erling Staff(utgitt i 2005):
Det er ubehagelige ting han ber oss se nærmere på, ber oss diskutere, men det er jo faktisk bare det han ber oss om, å våge å diskutere det! Vi kan synes hva vi vil om pedofili, for eksempel, men hysteriet som gjør at vi ikke en gang klarer å ha en normal diskusjon rundt tema, det er ikke en rettsstat verdig.

Cikey: Jeg skulle like å se deg utdype hvordan Staffs fremtreden i media vil hjelpe hans klient...

Hva ville du ha gjort hvis du var advokaten til tidenes verste sexforbryter i norsk rettshistorie? Utgangspunktet til denne lommemannen er jo 21 års fengsel(eller kanskje 21 års forvaring?) Alt annet vil være bonus! Ville du vært ydmyk og samarbeidsvillig? Jeg som er ferdig med fire års jusstudium vet skremmende lite om forsvarstaktikk, men jeg har skjønt en ting: Jeg måtte ha laget et rent helvete for politiet i jakten på beviser. Ingen avhør og ingen forklaringer.
På kveldens rettsmøte kom det jo også fram at den antatte lommemannen til og med benekter straffeskyld etter tilatalen! Det er jo helt sinnsykt selvfølgelig, men tro meg på mitt ord: Det gagner han i bøtter og spann.

OT: Til alle advokatspirer der ute anbefaler jeg dere å lese vg`s referat fra kveldens rettsmøte i Bergen Tingrett. Der ser dere ypperlig forsvarstaktikk i verdensklasse.
Sist endret av Jack Dalton; 15. januar 2008 kl. 04:05.