View Single Post
jeg syns innlegget til Bratsj beskriver alkoholavhengighet veldig godt. det sier noe om hvor skadelig alkohol kan være.

jeg mener fortsatt at alkohol også kan ha en positiv effekt på samfunnet så lenge man har et litt måteholdent forhold til det. for mens noe av det største problemet med andre stoffer er at samfunnet ikke aksepterer dem, så er jo alkohol for det meste godtatt. dette kommer vell kanskje ikke bare av at det er et så gammelt, men også av at det brukes på mange forskjellige måter (noe som sikket kommer av at det har eksistert så lenge da men…) veldig mange nyter alkohol kun på den måten at de drikker f. eks 1-2 og av og til 3 glass vin, når det gjelder disse tror jeg ikke det har noe annet en positiv effekt. narkotika derimot bruker folk når de har lyst til å oppnå en sterk rus (uten om når det brukes som medisin). når man bruker/missbruker alkohol for å oppnå en slik sterk rus tror jeg samfunnet tar skade av det pga. folk tar fysisk og psykisk skade av alkohol i seg selv og fordi det er et rusmiddel som får folk til å drite seg ut sosialt, bli voldelige, gjøre hærverk, promille kjøring osv.