View Single Post
Paranoy: jeg mente ikke at alkoholen var en grunn for deres [pønkerenes] motivasjon, men at for en del av dem kan det desverre hvirke sånn. Akkurat som at alkoholen er motivasjon for "vanlige" Ola nordmann etter en lang jobb/skole-uke. Det som jeg synes gjør det hele trist i pønkmiljøet og den subkulturen det er, er at det er så motstridende på mange måter.

Som jeg også nevnte tidligere, du har flere subkulturer innad pønkbevegelsen. Mange av disse tar avstand fra alkohol og alle rusmidler. Syns det er viktig å få med dette fordi jeg på ingen måte har noe imot pønkere, snarere tvert imot finner jeg det hele veldig fascinerende og sammen med pønkere føler jeg med alltid hjemme, fordi jeg så mange likheter mellom mine meninger osv. Men jeg har møtt en del rølpete pappa unger som tar på seg skinnjaka og leker politisk engasjert for å ha en grunn til å rølpe og til å drikke seg snydens og røyke seg stein. Dette synes jeg er patetisk.

Vel, jeg hadde drukket alkohol én eneste gang før jeg røyket hasj. Men jeg ser definitivt noe sant i de der utsagnene der. Har selv påvirket flere helgedrankere til å smake litt på reven jeg heller fyrte opp på diverse fester.

Jeg synes alkohol er vel og bra for de menneskene som har interesse av det som nytelsesmiddel og rusmiddel, men personlig har jeg lagt det på hyllen en gang for alle og er svært stolt av denne avgjørelsen. Men at det har ettereffekter på samfunnet i helhet, det kan man ikke se bort ifra. Jeg vil si, når vi først snakker om forskjellige ruskulturer, at alkohol pga. sin lovlighet, for folk til å dyrke det litt mer en sunnt og bra. At alkohol er lovlig kontra mange andre rusmidler skaper en slags utrfysende og konservativ holdning mot individer som bruker alternative rusmidler med sunn fornuft. Jeg vil si at mange av de problemene jeg har hatt med hasjrøyking skyldes at jeg har blitt sett på i mange tilfeller som søppel, rett og slett fordi jeg har hatt et annet rusmiddel en hva som var normalen. Jeg begynte faktisk ikke å misbruke cannabis før dette eksploderte helt og de eneste vennene jeg omtrent hadde var junkier, de dømte meg tross alt ikke. Og i de miljøene fulgte det selvfølgelig med en del andre skumle ting som jeg godt kunne vært foruten om jeg hadde tatt de samme valgene idag... En litt drøy påstand: alkoholens rolle i samfunnet kan i værste fall skape narkomani, tenk litt på den!