View Single Post
Kanskje en litt misledende tittel..
Men skal prøve å forklare spørsmålet her.
--------------------------------------------

Når jeg har diskutert rusmidler så kommer man ofte borti at f.eks hasj påvirker brukerer psykisk. Det er ofte snakk om at folk som røyker blir tiltaksløse og får en ''passiv'' livsstil.
Som sagt så påvirker så og si alle rusmidler personer på en eller annen måte, noen mer enn andre. Og det er effektene etter rusen jeg egentlig ønsker å finne litt mer ut av, ikke selve rusen.
Noen stoffer har sterkere ''ettereffekter'' enn andre, syre,sopp og mdma er stoffer som potensielt vil forandre livet til individet som tar det. Man kan ofte få kraftige opplevelser av disse stoffene som man vil ha med seg resten av livet, positivt og negativt men som oftest så kan man lære noe av disse stoffene.
Samme gjelder og andre stoffer men oftest i mindre grad eller ikke så synlig.

Grunnen til at jeg ønsker å gripe fatt i alkohol er pga det er så mange som bruker det, og ''liten teori'' siden det er så mange som bruker det så er det vanskeligere så se effektene alkohol kan gi. Kanskje litt spaced måte og si det på, men som sagt så er jeg litt usikker på hvordan jeg skal formulere det.
Har alkohol en slik ettereffekt som mange stoffer har, og på hvilken måte?
Har alkohol noen rolle i hvordan tankegangen til en normal normann og måten man lever på, eller påvirker ikke alkoholen dette på en lignende måte som ''enkleste eksempelet'' psykedeliske stoffer eller i mindre som grad andre stoffer.

Satser på at dere forstår hva jeg mener, ihvertfall delvis. :P
Hva er deres meninger angående dette??