View Single Post
Ikke døpt, ei har jeg aldri vært medlem av statskirken! Fint for meg...

Konfirmerte meg borgelig og er fornøyd med det. Jeg hadde faktisk gleden av å se ned på de i klassen som måtte konfirmere seg kirkelig pga av pengene. Idioter!

Nå har jeg imidlertid et ønske;

Hva om de som egentlig ikke er kristne kunne ta saken i sine egne hender og melder seg ut av statskirken så fort som bare fy! Det er ikke noe poeng å dvele med et medlemskap som fastslår at du er en del av et psykologisk ustabilt miljø! Se å oppfatte alvorligheten i dette. Så lenge du står som medlem i statskirken har du ingenting du skulle ha sagt på at de tar 2% av skatten vår(er det ikke mer?)! Jeg blir imidlertid forbannet, da jeg vet at kristne ritualer nå til dags er mer tradisjon enn religion. Jeg ser ikke lyset i kirken, det tviler jeg på at dere andre gjør også. Men den representerer en møteplass hvor folk møtes for å feire(bryllup, konfirmasjon osv) eller sørge(begravelser, ved kriser osv) sammen. Dette er en fin tradisjon. Haken er som oftest en teolog som står og babler om ett eller annet budskap, fra en eller annen fyr som vi ikke kjenner, men som vi absolutt må stole på!

Jeg mener at vi burde skaffe oss ett nytt sted å gjøre disse greiene på. Og at alle som gidder/tørr bare melder seg ut av svineriet, pronto! Da vil kanskje kirken få seg en liten smell, staten vil se lyset og statskirken blir historie!

Hadde ikke det vært flott dere?
Sist endret av Blomsen Jr.; 1. desember 2007 kl. 13:16.