View Single Post
Dette med psykiske lidelser tilknyttet Cannabis er veldig kontroversielt. Selv er jeg ganske sikker på at Cannabis ikke kan føre til schizofreni, men heller utløse om man har det latent. Dette med psykoser har jeg liten tro på, så lenge enn holder seg unna misbruk. De tilfellene jeg personlig har hørt om når det gjelder Psykoser tilknyttet Cannabis så har det alltid vært snakk om daglig bruk, og i de fleste tilfellene blandingsmisbruk med litt pilleknasking og en del hverdagsfyll.

Så å si ingenting er særlig farlig om man klarer å måteholde det, men konsekvensene du får hvis du ikke klarer å måteholde pilleknasking er definitivt MYE større en konsekvensene du får ved å røyke Cannabis.

Benzodiazepiner og Barbaturater er ikke bare psykisk vannedannende, men fysisk. Kroppen din vil etterhvert få vondt når en ikke får i seg nok. Husker en periode jeg ikke klarte å stå oppreist på beina om morningen fordi jeg hadde knasket så mye piller kvelden før, måtte krype inn i dusjen og sitte der til jeg våkna litt til liv. Husker også hvor irritabel jeg ble. Brøt meg til og med inn i leiligheten til en god bekjent for å rappe piller og penger. Ikke helt meg egentlig. Jeg fikk nok av å være glad i disse sakene, så jeg kutta ut, men det var en god del vanskeligere enn å droppe den daglige røykinga... Piller er jo desuten skadelig for leveren din ved misbruk, og som tidligere nevt her, så tror jeg ikke piller som egentlig er medisiner mot psykiske lidelser og angst er det mest perfekte rusmiddelet om man vil ha ett rusmiddel man kan måteholde, hvis man liker en slik rus, så vil jeg våge å påsta at man har lettere psykiske problemer, som definitivt blir mye værre om man blir litt for glad i pille spisinga...