View Single Post
Leste en artikkel anngående en 27 år gammel erfaren kampsportutøver, som lot to rivaliserende guttegjenger ta sitt oppgjør med boksekamper i en kjeller i Sandefjord.

Har fryktelig mange tanker rundt denne situasjonen. Altså, det er klart at mannen så det som positivt at han lot guttene ta oppgjøret under kontrollerte former i kjelleren hans. Dette førte kanskje til at det hadde blitt en gateslosskamp mindre i Kongeriket Norge.

Men er det riktig å gjøre? Jeg mener, ved å la 14 åringer ta et gjengoppgjør i bokseringen i kjelleren så påfører han vel tankegangen til disse guttene en god del feil? Såpass små ungdommer skal ikke lære så tidlig at det er greit å gjøre opp med vold.

På en annen side synes jeg det var et veldig bra tiltak. Det gav nok guttene mye selvsikkerhet å bli trent i kampsport, og få muligheten til å "ta de jævlene" uten å måtte ta i betraktning av rivalen kanskje tar i bruk slagvåpen og andre sterkt helseskadelige tilltak. I tillegg ble dette gjordt en mot en, og hele opplegget virker ganske Fair-play.

Her er link til artikkelen: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=177608

Noen som har link til disse YouTube filmene? kunne tenkt meg å se hvor hardt disse kampene virkelig gikk for seg.