Tråd: Groguide
View Single Post
Nei, det er neppe at potta er for liten som er problemet, jeg vet ikke om det er flere "typer" røtter på cannabis planten, men det er hvertfall 2 "typer" noen absorberer fukt, vann gjødsel, mens den andre er ute etter luft.

Om du har et lag med leca øverst i potta er nok det grunnen til at de stikker ut, har kun opplevd dette 1 gang sjøl og da hadde jeg sølvfolie over jorda. Under er det ikke så uvanlig da det ofte ligger noen "luftrøtter" helt ved åpningene det er i de fleste potter.

Anbefaler å kun bruke et lag med leca i bunnen av potta og dette kun hvis du er usikker på vanningen din, slik at det lettere kan renne ut overflødig vann, og ikke bli råteskade i bunnen av potta.

Styr unna leca i bunnen og gå heller for perlite blandet inn i jorden. Gir masse luftlommer i jorda og det er lettere å unngå "tørrflekker" i jorda.

Jeg skjønnte du ikke brukte Substral mann=), men det jeg mener er at med mindre du finner Nitrogen, Fosfor Og kalium hver for seg vil det aldri bli opptimalt for planten=/

Derfor jeg bestandig har ønsket at en eller annen forhandler skal begynne å føre disse 3 primær næringene separat i pulverform. Kan vel bestilles fra usa/england men blir vel noe dyrt?

Hvor lenge har den vært i blomst? Siden jeg kjenner strainsen din, vil jeg mene å huske at den vil vokse til og med 3 uke i blomst. Skulle toppen komme for nærme pæra, kan du enten strekke den ned som du sier eller "supercrop" som det kalles. Dette vil stresse planten noe, men det er da bedre enn å brenne hovedbudsen=)

Men den er blitt utrolig fin den jenta der! Det skal du ha!